چرا قیمت ایمپلنت گران است؟

در حال حاضر دلمشغولی اساسی برای درمان دندان از دست رفته، پرداخت قیمت ایمپلنت دندان است. زیرا ایمپلنت دندان درمانی گران قیمت به حساب می‌آید، به ویژه اگر لازم باشد یک یا دو فک به‌طور کامل ایمپلنت شود. پس خیلی از افراد به‌دنبال بیمه ایمپلنت یا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت هستند تا قسمتی از قیمت‌های ایمپلنت را پوشش دهند. مواردی که باعث افزایش قیمت ایمپلنت می‌شود شامل:



  • پست (فیکسچر، قطعه پیچ مانند)

  • اباتمنت (پایه متصل کننده پست با تاج)

  • تاج (پروتز ایمپلنت دندان)

  • قیمت جراحی

  • رزومه و کارنامه و تخصص دندانپزشک

  • موقعیت جغرافیای مرکز دندانپزشکی


قیمت بالای ایمپلنت باعث شده که خیلی از افراد نتوانند برای درمان دندان از دست رفته شان کاری بکنند و یا به دنبال روش‌های ارزان‌تر و با عوارض بیشتری مانند بریج باشند. که این شیوه نه تنها همیشگی نیست بلکه با گذشت زمان باعث افتادگی لثه می‌شود و قطعا هزینه درمان دوباره و بیشتری خواهد خواست.


اما کدام بیمه هزینه ایمپلنت را پرداخت می‌کند؟ آیا بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت می‌توان پیدا کرد؟ ایمپلنت را می‌توان با بیمه تامین اجتماعی انجام داد؟ آیا انواع بیمه تکمیلی ایمپلنت را پوشش می‌دهد؟ کدام بیمه تکمیلی برای ایمپلنت بهتر است؟ چگونه قیمت ایمپلنت دندان را با بیمه پرداخت کنیم؟


هرچند پرداخت هزینه‌های ایمپلنت از موارد بیمه تکمیلی شمرده نمی‌شود، ولی در بیمه تکمیلی گروهی که برای کارکنان شرکت‌ها و ارگان‌ها ارائه می‌شود، تعهدات و موارد زیادی به صورت توافقی یافت می‌شود که می‌توان با آنها هزینه ایمپلنت دندان را پایین آورد. در این مورد شاید قیمت‌ ایمپلنت نیز از موارد تحت پوشش خدمات دندانپزشکی باشند. به همین دلیل، تنها با بیمه تکمیلی گروهی می‌توان قیمت‌ عمل ایمپلنت را کاهش داد.


بیمه تکمیلی ایمپلنت


در واقع هیچ بیمه‌ای ایمپلنت دندان را شامل نمی‌شود و بعضی افراد وقتی این موضوع را می‌فهمند به دنبال خرید بیمه تکمیلی برای ایمپلنت می‌روند. ولی آیا ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟ و یا به عبارتی بهتر آیا بیمه تکمیلی قیمت ایمپلنت را پرداخت می‌کند؟


پاسخ این سوال خیر است! هیچ بیمه تکمیلی ایمپلنت را شامل نمی‌شود. پس نباید انتظار داشته باشیم با خرید بیمه تکمیلی بتوانید قیمت ایمپلنت را پرداخت کنید. اگر به دنبال پرداخت قیمت ایمپلنت با بیمه تکمیلی می‌باشید باید بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی تهیه کنید.



ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی


آیا ایمپلنت را با بیمه تامین اجتماعی می‌توان انجام داد؟ بیمه تامین اجتماعی هم از بیمه‌هایی است که قسمتی از قیمت‌های دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. با این وجود، این سرویس‌ها هم کاملا محدود بوده و تنها در مراکز درمانی اصلی تامین اجتماعی قابل استفاده هستند. بیمه تامین اجتماعی سرویس‌های محدود و ساده‌ای مثل موارد زیر را شامل می‌شود.



  • کشیدن دندان

  • پر کردن دندان

  • جرم‌گیری دندان


پس بیمه تامین اجتماعی نیز معمولا به هیچ‌وجه قیمت‌های ایمپلنت را شامل نمی‌شود. ولی براساس آنچه گفتیم، به وسیله بیمه تکمیلی گروهی می‌توان خیلی از قیمت‌های دندانپزشکی مثل ایمپلنت را با توافق به خدمات بیمه‌ اضافه کرد.


ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح


نحوه استفاده از بیمه نیروهای مسلح برای ایمپلنت چگونه است؟ قیمت ایمپلنت با بیمه جانبازان امکان دارد؟ آیا قیمت ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح کام پرداخت می‌شود؟ بیمه نیروهای مسلح یکی دیگر از دفترچه‌هایی است که صاحبان آن می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی دولتی و نظامی طرف قرارداد از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ خود استفاده کنند. با این حال، قیمت خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی و دیگر عمل‌هایی که مربوط به موارد زیبایی است، از تعهدات بیمه معمولی نیروهای مسلح خارج می‌باشند. پس ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح امکان ندارد. تنها مواردی که ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح امکان پذیر  است، وقتی است که بیمه‌گزار جانباز باشد. در این شرایط ویژه به جانبازان قیمت ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.


ایمپلنت با بیمه تکمیلی ایران


آیا بیمه تکمیلی ایران ایمپلنت را شامل می‌شود؟ بیمه‌های درمانی و تکمیلی قسمتی از قیمت‌های دندانپزشکی را پرداخت می‌کند. اما قیمت ایمپلنت تنها با بیمه تکمیلی گروهی پرداخت می‌شود. بیمه تکمیلی ایران نیز از این جهت قیمت‌های عمل ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد.

منبع خبر :